۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۵۸

استاد «احمد ظریف صنایعی» درگذشت

استاد «احمد ظریف صنایعی» درگذشت

شیراز - سرپرست معاونت صنایع‌دستی، اداره کل میراث فرهنگی استان فارس از درگذشت احمد ظریف صنایعی استاد برجسته آینه‌کاری در شیراز، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید سلیمی، گفت: استاد احمد ظریف از استادان بنام آئینه کاری در شیراز، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

او ادامه داد: این استاد آئینه کاری سال ۱۳۲۴ در یک خانواده هنرمند و صنعتگر در شیراز به دنیا آمد. وی او که پدر، پدربزرگ و عمویش از استادان بزرگ آینه‌کاری بودند از کودکی به‌عنوان شاگرد آینه‌کار وارد این حرفه هنری شد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: حضور در کنار استادانی به نام در خانواده عاملی بود که سبب شد او در نوجوانی به‌عنوان یک آینه‌کار ماهر آینه‌کاری حرم شاه‌چراغ را شروع کند و پس‌ازآن صحن‌های حرم امام رضا (ع)، سالن دارالشفا حرم سید علاءالدین حسین (ع) آستانه و آرامگاه شهید محراب آیت اله دستغیب و همچنین مساجد و امامزادگان متعدی را آینه‌کاری کرد.

سلیمی بیان کرد: تبحر او در آینه‌کاری سنتی به حدی بود که در سال ۱۳۹۳ موفق به کسب مدرک درجه ۱ هنری در هنر آینه‌کاری از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور شد.

او گفت: خلاقیت‌های استاد فقید در گل‌سازی‌های ظریف، برش‌های ظریف اسلیمی و ساخت قطعات پیش‌ساخته آینه‌کاری، باعث رشد و ترقی این هنر نسبت به گذشته خود شده است.

کد خبر 5426777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha