۱۳ دی ۱۴۰۱، ۹:۲۵

معاون بهداشت، امداد و درمان فرماندهی انتظامی کرمانشاه:

کرمانشاهیان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند

کرمانشاهیان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند

کرمانشاه- معاون بهداشت، امداد و درمان فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاهیان دستورالعمل های بهداشتی را برای مقابله با موج جدید ویروس کرونا رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ عباس معظمی گودرزی اظهار کرد: برابر اعلان مراجع علمی در وضعیت موجود BQ زیر سویه شایع عامل بیماری کرونا است که این زیرسویه در برابر درمان‌های آنتی بادی مورد تأیید مقاوم بوده و با قابلیت انتقال سریع و توانایی فرار ایمنی ظاهر شده است.

وی ادامه داد: طبق گفته متخصصان عفونی، زیرسویه BQ جز مسری ترین زیرسویه ها بوده و گرفتگی بینی، سرفه، گلودرد، سردرد و دردهای عضلانی از علائم اصلی آن هستند و علائمی نظیر تب، ضعف عمومی، اسهال، تنگی نفس و از دست دادن حس بویایی و چشایی نیز از سوی بیماران، گزارش شده است.

معاون بهداشت، امداد و درمان فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: وجه تمایز این زیرسویه جدید با زیرسویه های پیشین بی اشتهایی و گرفتگی صدا است.

معظمی گودرزی بیان کرد: در هفته گذشته افزایش موارد ابتلاء و مرگ و میر در چند کشور زنگ هشدار وقوع موج جدید بیماری در کشورمان را به صدا درآورده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچیک از شهرهای کشور در وضعیت قرمز کرونایی نیستند، افزود: ۳ شهر دارای وضعیت نارنجی، ۷۶ شهر وضعیت زرد و ۳۶۹ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

معظمی گودرزی در پایان الزام استفاده از ماسک در اماکن مسقف و پرتردد، جداسازی افراد مبتلا به علائم مشابه سرماخوردگی و تزریق دوز یادآور واکسن را مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 5672109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha