۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت معدن و تجارت متذکر شد؛

دغدغه تامین نیروی کار برای واحدهای تولیدی در برخی استانها

دغدغه تامین نیروی کار برای واحدهای تولیدی در برخی استانها

زنجان-معاون صنایع عمومی وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: عزم دولت عزم کاری برای اصلاح امور است و اکنون یکی از دغدغه‌ها جذب نیروی کار در برخی استان‌ها برای واحدهای تولیدی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی برادران ظهر پنجشنبه در آئین گرامیداشت روز اصناف، صنعت و تجارت در زنجان، با بیان اینکه رشد اقتصادی بخش صنعت و معدن در دولت گذشته ۱.۷ درصد بود، گفت: میزان رشد این بخش در سال ۱۴۰۰ به ۳.۳ درصد و در سال گذشته نیز به ۹.۵ درصد افزایش یافت.

وی به رویکردهای وزیر جدید این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: تنظیم‌گری بدون دخالت دولت در سرکوب قیمت‌ها از جمله این رویکردها است و امیدواریم جهت گیری موجب رشد بیشتر شود.

برادران ادامه داد: در بخش صنعت و معدن از حالت رکود خارج شده و به سمت رونق حرکت می‌کنیم و امیدواریم ثمره این رونق در سفره مردم هم مشاهده شود.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت معدن و تجارت، به تاکید رئیس جمهور بر پاسخگویی دولت اشاره کرد و گفت: این رویکرد در ۲ سال اخیر در پیگیری مسائل و مشکلات از سوی دولت قابل مشاهده است.

برادران با بیان اینکه سال گذشته میزان رشد اقتصادی بخش صنعت و معدن در کشور به ۹.۵ درصد رسید، تاکید کرد: شمار جلسات منظم در کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها طی فعالیت دولت سیزدهم هم از حیث تعداد و هم از لحاظ اثربخشی با همه سال‌های گذشته برابری می‌کند.

وی افزود: عزم دولت عزم کاری برای اصلاح امور است و اکنون یکی از دغدغه‌ها جذب نیروی کار در برخی استان‌ها برای واحدهای تولیدی است.

حضور ایران در همکاریهای شانگهای باعث تسهیل دسترسی به بازارهای بزرگ خواهد شد

برادران به عضویت رسمی ایران در سازمان همکاریهای شانگهای اشاره کرد و گفت: حضور ایران در سازمان همکاریهای شانگهای باعث تسهیل دسترسی به بازارهای بزرگ خواهد شد.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت معدن و تجارت، گفت: دنیا صرفاً چند کشور خاص نیست و تعامل با کشورهای همسایه و کشورهای بزرگ در دستور کار دولت است و این موضوع پیش از این به آمریکا و چند کشور اروپایی منوط شده بود.

کد خبر 5829240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha