۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳

نماینده ولی فقیه در مازندران:

دفاع از ملت مظلوم فلسطین وظیفه همگانی است

 دفاع از ملت مظلوم فلسطین وظیفه همگانی است

فریدونکنار - نماینده ولی فقیه در مازندران با محکوم کردن جنایات رژیم سفاک صهیونیستی، حمایت و دفاع از ملت مظلوم فلسطین را وظیفه همگانی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر چهارشنبه در همایش علامه مصباح یزدی که در شهرستان فریدونکنار برگزار شد، ضمن تسلیت از حوادث و مصائب شهادت مظلومان بی‌پناه توسط دژخیمان صهیونیست این ظالمان کینه‌توز، اظهار کرد: یک قلم از جنایت این رژیم خونخوار بمباران بیمارستانی بود که در پی آن بیش از هزار نفر بیمار و افراد دیگر به خاک و خون غلطیدند.

وی افزود: امروز ندای یاللمسلمین از سرزمین قدس و غزه به گوش جهانیان به‌خصوص مسلمین بلند است و می‌رسد و همه ما وظیفه داریم از ملت مظلوم فلسطین حمایت کنیم.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به برگزاری برنامه تجمع در محکومیت از ظلم به مظلومان فلسطینی و غزه‌ای در شهرهای مازندران، با گرامیداشت یاد و خاطره علامه مصباح یزدی تصریح کرد: این همایش بین المللی در پاسداشت افکار بلند استاد نام‌آشنا و نام‌آور علامه آیت الله مصباح یزدی و در محور سیره‌شناسی این بزرگوار در حوزه مطالعات اسلامی به همت نهادهای برگزارکننده برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ازعلامه دکتر علی مصباح فرزند علامه مصباح یزدی باعنوان یک شخصیت فرهیخته علمی یاد و بیان کرد: خوشبختانه پس از آن استاد ارزشمند مؤسسه وی به‌خوبی فعالیت دارد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های مطالعات علامه مصباح این بود که ایشان در فکر یافتن ارتباط منطقی بین حوزه‌های مختلف تعالیم و معارف دینی بودند.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به بازدید علامه مصباح یزدی از یکی از مؤسسات مطالعات اسلامی، اضافه کرد: در این بازدید فرمودند که در معارف دین سه بخش اعتقادات، اخلاق و احکام وجود دارد، اما تعالیم دین در درون خودشان دارای یک ارتباط منطقی روشن و اساسی هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: علامه موفق به کشف روابط حوزه‌های گوناگون مختلف دینی با خروجی (طرح ولایت) شدند و این عصاره ۷۰ سال تلاش است که در ۶ حوزه شامل سه بخش حوزوی سه بخش فلسفی دسته بندی شده است.

کد خبر 5915367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha