۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۹

عضو شورای شهر همدان:

جلوگیری از ساخت و ساز در باغات مطالبه جدی شورای شهر همدان است

جلوگیری از ساخت و ساز در باغات مطالبه جدی شورای شهر همدان است

همدان-رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه جلوگیری از ساخت و ساز در باغات مطالبه جدی شوراست، گفت: باید امکان استفاده مناسب از باغات را فراهم کنیم.‌

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر کاوسی‌امید صبح شنبه با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز، اظهار کرد: بیشتر این ساخت و سازها در باغات است و تا زمانی که راه حل ایجابی ارائه نشود تنها با اقدامات سلبی کار پیش نمی‌رود.

وی با بیان اینکه علاوه بر شهرداری، دولت و جهاد کشاورزی نیز در افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز به ویژه در باغات قصور داشته‌اند، گفت: در اقدام سلبی خواستار تشکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ سیار شدیم که در این موارد سریعاً از ساخت و ساز جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: متأسفانه جهاد کشاورزی قانون موجود در جلوگیری از ساخت و ساز در باغات را رها کرده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه به دلیل ساخت و ساز در باغات یک مورد باغ سالم در منطقه دره مرادبیگ باقی نمانده است، تصریح کرد: این مهم مطالبه ما در شورا از دستگاه‌های مرتبط از جمله جهاد کشاورزی برای وضع یک قاعده و چارچوب به منظور استفاده مطلوب است.

کاوسی‌امید با تأکید بر اینکه باید قانون ساخت و ساز و تعیین حریم باغات اصلاح شود، خاطرنشان کرد: به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری باید پیشنهادی علمی، کارشناسانه و متناسب با مسائل روز در این خصوص به شورای عالی استان‌ها و یا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه نباید در بحث حفظ باغات در مجلس برای تمام شهرها یک قانون تعیین شود، یادآور شد: این مهم باید با وضع دستورالعمل‌های استانی و شهری اتخاذ شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: برای حفظ باغات که تنفس‌گاه‌ها و شش‌های شهر هستند مسئولیت ارائه پیشنهادات علمی، درست و دقیق برای اصلاح قوانین در این خصوص را داریم.

کد خبر 6124771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      0 1
      اگردولت به جای شاخ و شانه کشیدن برای مردم که همیشه نتیجه عکس داشته طبق متراژ باغها اجازه ساخت انباری و اطاقکهای نگهبانی با مجوز و اظافه تر از آن را با دادگاهی کردن افراد وتخریب و جریمه انجام دهد مردم مجبور به ساخت و سازهای غیر مجاز نمیشوند وهمه چیز در چارچوب پیش میرود .
      • حسین ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
        0 0
        اگه اجازه ساخت و ساز بده ، همه زمین های زراعی و باغی نابود میشه، فکر کن در شمال کشور اون همه برنجکار است و دلشون میخواد همه بخشی از زمین را مسکونی کنند...