۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۵۱

رئیس سازمان محیط زیست کشور عنوان کرد؛

انجام مداوم پایش های زیست محیطی در کشور

انجام مداوم پایش های زیست محیطی در کشور

همدان-رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: باید در واحدهای صنعتی به سمت گرد و غبار صفر برویم بنابراین در طول فرایند تولید، پایش های زیست محیطی مرتب انجام خواهد شد تا خللی ایجاد نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه عصر پنج شنبه در حاشیه بازدید از واحدهای فرآوری سیلیس شهرستان ملایر در شهرک صنعتی امام رضا (ع) گفت: در راستای تکلیفی که شهید جمهور و خادم الرضا به ما یاد دادند برای حل مشکل آمدیم و چیزی در این مکتب یاد گرفتیم و مکتب حاج قاسم را که نگاه می‌کنیم به دنبال انسانیت و حریت و آزادی و شرافت و نه تنها مسلمانان است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور افزود: مکتب شهید سید ابراهیم رئیسی نیز به دنبال خدمت در چهارچوب مکتب حضرت امام و تکلیف ماست.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی در سفرهای استانی جلسات حل مشکل برگزار می‌کردند تا همان جا مشکل حل شود افزود: ما هم با همین رویکرد وارد همدان شدیم و در حوزه محیط زیست امروز یک مدیرکل توانمند در استان داریم همچنین روحیه همگرایی بسیار خوبی در این استان حکم فرماست.

وی با تاکید بر اینکه پایش مشترک و مستمر باید انجام شود و در این زمینه باید از ظرفیت دانش بنیان‌ها استفاده شود گفت: ظرفیت‌های دانش بنیان این کشور اثبات کردند که می‌توانند مشکلات را حل کنند.

انجام مداوم پایش های زیست محیطی در کشور

وی با تاکید بر اینکه بازدیدی که در مرحله اول داشتیم همت و رویکرد برای ما حائز اهمیت است گفت: وقتی ببینیم از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود بازه زمانی داده و اجازه نمی‌دهیم پلمپ اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه شهرستان ملایر از تمام جوانب برای ما حائز اهمیت است و استان همدان استان استان دانایی هاست گفت: با تاسی از شهید رئیسی در جلسه آخر شورای محیط زیست فرمودند معیارها را مشخص کنید و دستگاه‌ها مکلف به اجرا هستند به دنبال توسعه فناورانه محیط زیست بودند

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم بن بستی در حوزه محیط زیست ایجاد نکردیم با رویکرد ایشان البته در چهارچوب قانون کار را جلو می‌بریم و این شهرستان نخبه پرور است که نشان دهنده رشد این افراد در یک منطقه پاک است و ما به دنبال توقف تولید نیستیم سال جهش تولید است.

وی از تمدید پروانه تولید واحد فرآوری سیلیس ملایر تا شش ماه خبر داد و گفت: اجازه داریم پروانه تولید واحد فرآوری سیلیس شهرستان ملایر که از ظرفیت دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان به نحو مطلوب استفاده کرده تا شش ماه تمدید کنیم اما برای اینکه خیال مردم راحت باشد، در طول این شش ماه پایش های زیست محیطی به منظور بررسی میزان گرد و غبار منطقه بصورت میدانی انجام خواهد شد.

وی گفت: این مجموعه‌ها، پیش درآمد بسیاری از صنایع بزرگ کشور هستند اما معضلات محیط زیستی داشته و غبار تولید شده آنها، برای مردم مشکل ایجاد می‌کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال، سال جهش تولید است و نمی‌خواهیم خللی در بحث تولید ایجاد شود و در عین حال خط قرمز ما سلامت مردم است، امروز مسائل محیط زیستی شرکت‌های فروسیلیس را بصورت میدانی پیگیری کردیم.

سلاجقه افزود: یکی از این مجموعه‌ها از ظرفیت دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان به نحو مطلوب استفاده کرده و بنابراین اجازه داریم پروانه تولید این شرکت را تا شش ماه تمدید کنیم اما برای اینکه خیال مردم راحت باشد در طول این شش ماه پایش بصورت میدانی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما مکلف به حفظ سلامت مردم هستیم و خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی در این راستا در کنار ماست، تصریح کرد: بر اساس ماده یازده قانون هوای پاک، باید در این مناطق به سمت گرد و غبار صفر برویم بنابراین در طول فرایند تولید، پایش های زیست محیطی مرتب انجام خواهد شد تا خللی ایجاد نشود.

سلاجقه با بیان اینکه بازدید میدانی از دیگر واحدهای تولیدی نیز انجام خواهد شد، گفت: اگر در این واحدها هم همین روند ادامه داشته باشد، پروانه تولید شش ماهه واحدها تمدید می‌شود و در این بازه زمانی پایش نیز انجام خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: انتظار داریم یک کار پژوهشی مفصل توسط دانشگاه‌های کشور با موضوع بررسی میزان گرد و غبار در اطراف واحدهای تولیدی فروسیلیس انجام شود که در حال حاضر توسط دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است.

وی حضور خود در استان همدان را با هدف حل مشکلات بصورت میدانی دانست و بیان کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری پس از شهادت شهید رئیسی نباید هیچ خللی در ارائه خدمات ایجاد نشود و بر همین اساس اعضای دولت بدون هیچ خللی کارشان را انجام می‌دهند.

سلاجقه با بیان اینکه مکتب حاج قاسم به دنبال انسانیت، حریت، آزادی و شرافت است، گفت: مکتب شهید سید ابراهیم رئیسی نیز به دنبال خدمت در چهارچوب مکتب حضرت امام (ره) است و شهید رئیسی در تمام سفرهای استانی خود، جلسات را با هدف حل مشکل بصورت میدانی برگزار می‌کردند و ما نیز با همین رویکرد وارد همدان شدیم.

وی به روحیه همگرایی بسیار خوب در استان همدان اشاره و تصریح کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی همدان، پایش مشترک و مستمری برای بررسی میزان آلاینده‌های واحدهای فروسیلیس ملایر در حال انجام است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه شهرستان ملایر از تمام جوانب برای ما حائز اهمیت است و استان همدان استان دانایی هاست، افزود: به تاسی از شهید رئیسی، در دولت سیزدهم بن بستی در حوزه محیط زیست ایجاد نکردیم.

انجام مداوم پایش های زیست محیطی در کشور

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه ابراز امیدواری کرد یکی از برکات سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به ملایر، این باشد که با فرصت گذاری، تعهد یا استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و خانه‌های خلاق و جوانان مستعد، برای سبز شدن واحدهای فرآوری سیلیس ملایر کمک کنند تا علاوه بر تضمین منویات سازمان محیط زیست که حافظ سلامت مردم است، نان مردم بریده نشود.

حجت الاسلام احد آزادی خواه خواستار حمایت سازمان حفاظت محیط زیست از این واحدهای تولیدی برای رفع آلایندگی شد و افزود: تمام دغدغه مجموعه مدیریتی شهرستان جلوگیری از تعطیلی واحد فروسیلیس و در عین حال برطرف شدن نیازهای سازمان محیط زیست است.

آزادی خواه با اشاره به تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب آق گل خواستار حل مشکل تأمین حق آبه این تالاب بین دو استان همدان و مرکزی شد تا با تشکیل یک جلسه مشترک بین دو استان در سازمان حفاظت محیط زیست کشور، یک بار برای همیشه موضوع حق آبه تالاب آق گل حل شود.

کد خبر 6128924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha