۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۷

از ابتدای امسال/

۹۰ میلیون دلار محصولات پتروشیمی از خراسان شمالی صادر شد

۹۰ میلیون دلار محصولات پتروشیمی از خراسان شمالی صادر شد

بجنورد- خبرگزاری مهر: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با بیان این که بیشترین حجم صادرات استان را محصولات پتروشیمی تشکیل می دهند، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری افزون بر ۹۰ میلیون دلار کالاهای پتروشیمی از خراسان شمالی به خارج از کشور صادر شده است.

یحیی نیکدل در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به این که برای سال جاری سهم صادراتی خراسان شمالی از سوی كارگروه توسعه صادرات كشور ۱۴۵ میلیون دلار به عنوان پایه صادراتی تعیین شده است، افزود: اکنون در حالی که چند ماه به پایان سال باقی مانده این تعهد صادراتی به صورت ۱۰۰ درصدی در خراسان شمالی محقق شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۹۵ هزار تن انواع كالا به ارزش ۲۴۸ میلیون دلار از خراسان شمالی به ۲۰ كشور دنیا صادر شده که این میزان صادرات به نسبت مدت مشابه پارسال ۶۶ درصد رشد داشته است.

نیکدل با بیان این که افغانستان مقصد اصلی کالاهای صادراتی خراسان شمالی محسوب می شود، اضافه کرد: امسال بیش از ۴۰ درصد از کالاهای صادراتی این استان به مقصد افغانستان بارگیری شده است.

به گفته وی همچنین امسال در بخش صادرات غیرنفتی نیز شاهد جهشی در خراسان شمالی بوده ایم به گونه ای که میزان صادرات محصولات کشاورزی در استان به نسبت مدت مشابه پارسال ۷۵ درصد افزایش یافته است.

نیکدل با بیان این که بیشترین حجم صادرات استان را محصولات پتروشیمی تشکیل می دهند، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری افزون بر ۹۰ میلیون دلار کالاهای پتروشیمی از خراسان شمالی به خارج از کشور صادر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی پیش بینی کرد با این روند تا پایان سال جاری افزون بر ۲۰۰ میلیون دلار انواع کالا از این استان به خارج از کشور صادر می شود که به نسبت پایه صادراتی ۱۴۵ میلیون دلار موفقیت چشمگیری به شمار می رود.

کد خبر 2427798

برچسب‌ها