۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۱۱

اجلاسیه بزرگ شهدای شهرستان شاهرود گشایش یافت

اجلاسیه بزرگ شهدای شهرستان شاهرود گشایش یافت

شاهرود - آئین افتتاحیه بزرگترین رویداد فرهنگی شهرستان شاهرود با حضور مسئولان نهادهای اجرایی و خدماتی، سیل عاشقان شهادت و ولایت و خانواده های معظم شهدا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اجلاسیه شهدای شهرستان شاهرود، در این مراسم که شامگاه سه شنبه و در مصلای بزرگ پیامبر اعظم(ص) شاهرود برگزار می شد، اجرای برنامه های فرهنگی، هنری متنوع از جمله با نوای کاروان و روایت خوانی دفاع مقدس زینت دهنده مراسم بود.

در آئین افتتاحیه اجلاسیه بزرگ بیش از یکهزار شهید شهرستان شاهرود، مدیحه سرایی، سخنرانی، روایت خوانی، خاطرات دفاع مقدس و بازسازی عملیات های جنگ تحمیلی برگزار شد.

بازدید روزانه بیش از ۲۰ هزار نفر از اجلاسیه شهدا شاهرود

فرماندار ویژه شهرستان شاهرود نیز با بیان اینکه ۲۰ هزار نفر در روز از اجلاسیه بازدید می کنند، گفت: این تعداد قابل توجه بازدید کننده از اجلاسیه شهدا نشان دهنده قدر شناسی مردم مسلمان و متدین، انقلابی و ولایتمدار شهرستان شاهرود است.

سید محمد رضا هاشمی خاطرنشان کرد: امروز اگر کشور ما در بین نا امن ترین کشورهای جهان با آسودگی خاطر زندگی می کند، به واسطه خون پاک شهدا است.

وی افزود: به همت خانواده های معظم شاهد، همرزمان شهیدان، نیروهای بسیج و سایر نهادها ۱۱نمایشگاه در حاشیه اجلاسیه از ۲۷ فروردین ماه تشیکل شد.

معاون استاندار سمنان درباره نمایشگاه های اجلاسیه شهدا، گفت:  محور این نمایشگاه ها را دفاع مقدس و شهدا، جنگ نرم و خانواده ذکر کرد و از تشکیل ۲۳کمیته نیز برای هرچه بهتر برگزار شدن اجلاسیه خبر داد.

زندگی ما مرهون خون شهدا است

فرمانده تیپ ۱۰محرم شاهرود نیز در این مراسم با اشاره به بیش از یک هزار شهید گلگون کفن شهرستان، گفت: شهدای برای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی، عزت و سربلندی کشور جان خود را فدا کردند.

سرتیپ دوم پاسدار عبدالرحیم ابراهیمیان خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام و مخصوصان رزمندگان اعزامی از شهرستان شاهرود به جبهه های حق علیه باطل، رشادت های بسیاری را از خود بروز دادند که این امر سبب می شود ما همه زندگی خود را مدیون این عزیزان باشیم.

وی افزود: دلیل ترس دشمنان از حمله به ایران اسلامی به دلیل مدیریت مقام معظم رهبری، حفظ آرمان های شهدا، مقاومت مردم و اقتدار نیروهای مسلح است.

فرمانده تیپ ۱۰ محرم شاهرود، امنیت پایدار کشور را مرهون خون شهدا دانست و بیان داشت: با وجود اینکه رئیس جمهوری آمریکا از مذاکره هسته و گزینه های بر روی میز سخن می گوید و از سوی دیگر شاهد حرکت گروهک داعش در نزدیکی مرزها هستیم، کشورما با امنیتی پایدار روبرو است که ایت مهم قطعا به خاطر شهداست.

ابراهیمیان همچنین در خاتمه ادامه داد: مجاهدت های رزمندگان اسلام در خاطر و یاد همه ایرانیان و مسلمانان می ماند لیکن باید دانست که برگزاری چنین اجلاسیه هایی می تواند گوشه ای از دین به شهدا را ادا کند.

کد خبر 2539936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha