خالد مشعل:

مردم بر خلاف حکام عربی مخالف عادی سازی روابط با اسرائیل هستند

مردم بر خلاف حکام عربی مخالف عادی سازی روابط با اسرائیل هستند

رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج از کشور اعلام کرد، پروژه های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ربطی به ملت های منطقه ندارد و مردم همچنان عادی سازی را رد می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج از کشور گفت: این اشتباه است که برای حل مسئله فلسطین منتظر تغییرات در عرصه بین المللی باشیم چرا که این ما هستیم که سرنوشت خود را رقم می زنیم و حال و آینده را تعیین می‌کنیم.

سخنرانی مشعل در جریان گفتگو در مورد آینده آرمان فلسطین با توجه به تغییرات منطقه‌ای و بین المللی انجام شد.

مشعل افزود: خروج آمریکا از منطقه و تمرکز این کشور بر روسیه و چین، فرصت‌ها را برای کشورهای منطقه در راستای ایفای نقش مهم و به دور از وابستگی افزایش می‌دهد و قطعاً این مسئله در راستای خدمت به آرمان فلسطین خواهد بود.

وی تاکید کرد: ما از اختلافات عربی-عربی و عربی- اسلامی آسیب دیده‌ایم.

مشعل بیان داشت: مشروعیت بین المللی اشغالگری در حال کاهش است و تحریم اشغالگران در کشورهای مختلف جهان در حال افزایش است. وی تاکید کرد: ظهور قدرت‌های منطقه‌ای باعث می‌شود که این کشورها نقش مثبتی در خدمت به آرمان فلسطین ایفا کنند.

مشعل به پروژه عادی سازی در منطقه اشاره و تاکید کرد: این پروژه‌ها ربطی به ملت‌های منطقه ندارد و مردم همچنان عادی سازی را رد می‌کنند و آخرین نمونه آن امتناع محمد العوادی بازیکن کویتی از مسابقه با بازیکن اسرائیلی بود.

کد خبر 5423698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha