۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۳۵

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

۳۲۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت آبی استان زنجان افزوده شده است

۳۲۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت آبی استان زنجان افزوده شده است

زنجان-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در حال حاضر ۳۲۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت آبی استان افزوده شده که جبران کسری وضعیت سد تهم را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جزءقاسمی ظهر دوشنبه در آئین افتتاح طرح‌های حوزه آب و فاضلاب، به کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی‌ها در سطح استان و کشور اشاره کرد و گفت: طرح اضطراری تأمین آب شهر زنجان تعیین شده است که شامل حفاری ۱۵ حلقه چاه و جمع‌آوری و انتقال مخزن ۱۵ هزار مکعبی بوده که ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه این طرح شده است.

وی اظهار داشت: اکنون ۳۲۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت آبی استان افزوده شده که جبران کسری وضعیت سد تهم را داشته باشیم و همچنین بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و مابقی اعتبار نیز تأمین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، به مصرف بی‌رویه آب در روستاهای استان زنجان اشاره کرد و گفت: متأسفانه ۳۰ درصد جمعیت استان زنجان در روستا و ۷۰ درصد در شهرها هستند که طبق آمارهای موجود ۳۰ مصرف آب در جمعیت روستایی برابر با جمعیت شهری است.

جزءقاسمی تاکید کرد: برای افتتاح ۱۱۶ پروژه آب فاضلاب استان زنجان اعتباری بالغ بر ۲۲۶ میلیارد تومان در ۴ محور هزینه شده است.

وی افزود: اصلی‌ترین پروژه آبرسانی ۱۱۰ روستاها بالغ بر ۳۵ منبع آبی جدید اعم از چاه، چشمه و غیره ایجاد شده است و ۲۲۶ لیتر آب بر ثانیه برای این روستاها تأمین شده و به صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، به سامانه تکمیلی آبرسانی در شهرهای استان زنجان اشاره کرد و گفت: پروژه ساختمان مرکزی شرکت آب‌ و فاضلاب نیز با توجه به وضعیت نامناسب اداری همزمان با یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب‌ و فاضلاب شهری و روستایی انجام شد.

کد خبر 5702155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha