۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۴۵

حجت الاسلام یعقوبی:

معلم هنرمندی برجسته و انسان ساز است

معلم هنرمندی برجسته و انسان ساز است

بجنورد - خبرگزاری مهر: قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي معلم را هنرمندی برجسته، انسان ساز و یک مربی تاثیرگذار در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي ظهر سه شنبه در همایش سی امین يادوراه شهداي فرهنگي خراسان شمالي كه به همت اداره كل آموزش و پرورش و با حضورخانواده هاي معظم شهدا، رزمندگان و جانبازان فرهنگي استان، در بجنورد برگزار شد افزود: باید یاد و خاطره شهدا به ویژه خون عالمان شهید در جامعه حفظ شود.

وی اظهار داشت: شهيد جايگاه والايي دارد و ارزش و مقام شهيد به اندازه اي برتر است كه با علم مورد سنجش قرار مي‌گيرد.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به گرامیداشت هفته معلم و نقش تاثیرگذار شهید مطهری در عرصه تعلیم وتربیت افزود: شهید مرتضی مطهری، استاد و معلم فرزانه ای بود که در عرصه علم و دانش درخشید و نام او در همیشه تاریخ جاوید خواهد ماند.

امام جمعه بجنورد اظهار داشت: در آموزه هاي ديني دو گانه‌هاي جداناپذير ازهم وجود دارند كه با هم معناي خاصي پيدا مي كنند؛ مانند تعلیم و تزكيه كه مكمل و كامل كننده يكديگر هستند.

حجت الاسلام يعقوبي، تقوا، ايمان و علم را از مقوله هاي جداناپذير ديگر در جامعه ديني عنوان کرد و گفت: اگر علم در بستر تقوا قرار گيرد ارزشمند مي شود.

وي با اشاره به اينكه در فرهنگ ديني و انقلابي ما نيز دوگانگي هایي مشاهده مي شود، تصريح كرد: نمونه اي از اين به هم پيوستگي ها را مي توان نماز عبادي و سياسي جمعه نام برد چراكه انسان سازي و جامعه محوري را به همراه دارد.

قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالی ادامه داد: اگر در جامعه ديني عالمان اثر گذار وجود نداشته باشند، شهيد پروري معناي واقعي خود را نخواهد داشت.

وي با اشاره به دوگانگي هاي موجود در جامعه عنوان كرد: نباید اجازه داد مقوله هاي جداناپذير از هم فاصله بگيرند.

حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي به پیوند عمیق مردم با روحانيت اشاره کرد و افزود: مردم خداجو و ولایتمدار ایران اسلامی، با دل و جان روحانيت را پذيرفته اند، اما عده اي در تلاش هستند تا  پيوند بين روحانيت و مردم را سست کرده و كمرنگ جلوه ­­دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که حاج حسن مطهری برادر کوچک علامه شهید استاد مرتضی مطهری نیز حضور داشت طی سخنان کوتاهی به بیان خاطراتی از این استاد فرزانه پرداخت.

کد خبر 2286419

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha