۱۷ آذر ۱۳۹۳، ۹:۴۱

ثابت قدم وحید :

خراسان شمالی میزبان دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی می شود

خراسان شمالی میزبان دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی می شود

بجنورد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی از برگزاری دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی به میزبانی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین ثابت قدم وحید گفت: میزبانی دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی، از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) به استان خراسان شمالی واگذار شده است.

وی افزود: فراخوان استانی این جشنواره سراسری همزمان با میلاد امام موسی کاظم(ع) منتشر شده و علاقه مندان می توانند برای دریافت این فراخوان به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی به آدرس الکترونیکی khsh.farhang.gov.ir و زیرپورتال بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در خراسان شمالی به آدرس khorasanshomali.shamstoos.ir مراجعه کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی زمان برگزاری این جشنواره را سال آینده عنوان کرد و گفت: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را تا پایان فروردین ۹۴ به دبیرخانه این جشنواره مستقر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ارسال کنند.

وی شناخت اندیشه ها و زندگانی امام رضا(ع) و مضامین عالی فرهنگ رضوی، تأثیر اندیشه و آثار امام رضا(ع) در زندگی فردی و اجتماعی، شناساندن کرامت و تأثیرات رفتاری امام رضا(ع) در زندگی انسان، تبیین ابعاد علمی و اجتماعی شخصیت و سیره امام رضا(ع)، سیره عملی سبک زندگی رضوی، توجه به ظرفیت فرهنگ ها و اعتقادات بومی با محوریت فرهنگ رضوی آداب و رسوم، آیین ها و ... را از جمله موضوعات دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی برشمرد.

ثابت قدم وحید با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه اطهار به ویژه امام رضا (ع)، تجلیل از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی وهنری در زمینه سیره و شخصیت امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده این آثار از مهمترین اهداف برپایی این جشنواره است.

وی یاد آور شد: اعلام نتایج ارزیابی متون نمایشنامه های ارسالی پایان اردیبهشت ۹۴، ارزیابی آثار تیرماه ۹۴ و زمان برگزاری جشنواره همزمان با دهه کرامت در شهریور ماه سال آینده است.

ثابت قدم وحید افزود: سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به مناسبت دهه کرامت و میلاد مسعود امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) از بیست و پنجم مرداد تا چهارم شهریورماه سال آینده در ۳۱ استان کشور و ۷۵ کشور جهان برگزار می شود.

کد خبر 2438148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha