۱۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۸

استاندار خراسان شمالی با صدور پیامی به مناسبت ۱۶ آذر:

دانشگاه بهترین مکان برای طرح و نقد همه اندیشه ها است

دانشگاه بهترین مکان برای طرح و نقد همه اندیشه ها است

بجنورد ـ استاندار خراسان شمالی به مناسبت شانزدهم آذر و روز دانشجو با صدور پیامی دانشگاه را بهترین مکان برای طرح و نقد همه اندیشه ها اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی به مناسبت شانزدهم آذر، روز دانشجو پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است: ۱۶ آذر یادآور دانشجویان شهیدی است که با خون خود از کیان کشور در برابر استعمار، استکبار و دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور دفاع کردند و در گذر تاریخ، بر پایمردی ایرانیان در برابر ظلم و ستم و جانفشانی در راه استقلال کشور، گواهی دادند.

استاندار خراسان شمالی در این پیام،  ۱۶ آذر را جلوه ای روشن از مقاومت و ایستادگی دانشجوی آگاه و مسلمان در برابر سلطه خارجی و استبداد داخلی دانسته و افزوده است: ۱۶ آذر، روزی بزرگ و نقطه عطفی در تاریخ مبارزات سیاسی ملت آزادی خواه ایران شد.

پرویزی در ادامه این پیام آورده است: اگرچه از شهادت دانشجویان شهید مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ نیا قریب به ۶۰ سال می گذرد، اما هنوز طراوت آرمان خواهی، عدالت طلبی، نقد و پرسش گری بر فضای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی حاکم است.

این پیام می افزاید: در حقیقت جنبش دانشجویی که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل اینکه بیشترین عمر خود را صرف تقابل و مبارزه با نظام سیاسی و ایجاد انقلاب نموده بود، بعد از پیروزی انقلاب خود را برخوردار از نظامی اسلامی، مستقل، مردمی، عدالت خواه و استکبار ستیز و خادم مردم می بیند؛ از این رو با تغییر شرایط وارد عرصه تعامل با نظام و مشارکت سیاسی می شود. دانشجوی آگاه با الهام از سیره سیاسی الهی امام امت، نصایح رهبر فرزانه انقلاب و حرکت در خط سرخ شهادت، توانسته است دور از هیاهوی تبلیغاتی دشمنان، استقلال طلبی، آزادی خواهی و استکبارستیزی خود را حفظ کند.

نماینده عالی دولت در ادامه این پیام آورده است: دانشگاه بهترین مکان برای طرح و نقد همه اندیشه هاست. سنت نقدشوندگی مراکز علمی میهن ما، ریشه در حوزه و دانشگاه دارد. جایی که فکر در برابر فکر قد علم می کند، و این ویژگی برخاسته از تفکر دانشجویی است. دانشجو از ابراز عقیده هراسی ندارد و می داند در هنگامه تضارب آرای متفاوت است که خورشید اعتدال سر برمی آورد و در روشنای اعتدال، نهال آزادی و آزادگی امکان رشد می یابد.

این پیام اضافه می کند: از آنجا که دانشگاه، خاستگاه عقلانیت است، حرکت جامع دانشگاهی ما باید بر درایت، منطق، صمیمیت، حفظ ارزش های انقلاب و دوری از افراطی گری استوار باشد تا با توکل بر خدا، بتوانیم بیش از پیش افق های جدید و گسترده ای از فرهنگ و دانش را به روی خود و جامعه بگشاییم.

استاندار خراسان شمالی در پایان پیام خود آورده است: سالگرد حماسه ۱۶ آذرماه روز دانشجو را به دانشجویان و دانشگاهیان استان تبریک عرض نموده و توفیق روزافزون آنها را در جهت کسب علم و دانش از خداوند متعال مسالت می کنم. به امید روزی که ایران اسلامی طلایه دار پیشرفت علم و تحقیقات در عرصه جهانی باشد.

کد خبر 2436882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha