۱۲ اسفند ۱۳۹۱، ۲۰:۰۵

حجت الاسلام يعقوبي:

فرهنگ كمك به محرومين از بركات انقلاب اسلامي است

فرهنگ كمك به محرومين از بركات انقلاب اسلامي است

بجنورد - خبرگزاري مهر: امام جمعه بجنورد گفت: انقلاب اسلامی ایران فرهنگ دینی كمك به همنوع و نیازمندان را در جامعه ایجاد كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در نخستين روز از هفته احسان و نيكوكاري، در دیدار با مدیركل و كاركنان كميته امداد امام خميني(ره) خراسان شمالي اظهار كرد: كمیته امداد در بین تمام نهادها و ادارات استان، بهترین نمره را در تقدس و كار ارزشی كسب كرده است.

وی از كمیته امداد به عنوان یكی از نهادهای مورد اعتماد مردم یاد كرد و افزود: این نهاد با ارزیابی درست در تشخیص نیازمندان واقعی، توانسته تمامی كمك های مردمی را در جای خود صرف كند.

امام جمعه بجنورد تاسیس كمیته امداد به دستور حضرت امام(ره) را یك الهام الهی خواند و با بیان اینكه 'فقر، جهل و ظلم' سه ویژگی عمده رژیم طاغوت بود،‌افزود:‌كمیته امداد با خدمات خود توانست این ظلمات را به روشنایی تبدیل كند.

حجت الاسلام یعقوبی وظیفه كاركنان كمتیه امداد را مقدس دانست و گفت:‌ شما با كمك رسانی و ایجاد روحیه فعالیت در میان اقشار ضعیف جامعه، به نوعی در افراد نیازمند روحیه خودباوری ایجاد كرده و آنان را به سوی استقلال اقتصادی سوق می دهید.

مدیركل كمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی نیز با ارائه گزارشی از عملكرد این نهاد گفت:‌این نهاد تاكنون بیش از هشت هزار واحد مسكونی برای خانواده های مددجوی استان ساخته و اكنون نیز دو هزار واحد دیگر را در دست ساخت دارد.

امان الله حسین پور افزود:‌با برنامه ها و طرح های مدون اجرا شده در چند سال اخیر پنج هزار خانواده محروم زیر پوشش حمایتی این نهاد در استان به توانمندی رسیده اند.

وی گفت:‌كمیته امداد به تعهدات خود در زمینه اشتغال زایی عمل كرده و با اجرای بیش از 12 هزار طرح، از دستگاه های موفق در استان بوده است.

با احتساب كمك های موردی به نیازمندان 123 هزار نفر در استان 867 هزار نفری خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی كمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

کد خبر 2009910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha